Binanıza manto giydirin...

23:34 / Gönderen Melih /

Binanıza manto giydirin...
Sıcak geçen yaz günleri nedeniyle belki şu an çok önemsemiyoruz ama kışın soğuk günlerini yaşamaya başladığımızda yakıt faturalarımız bizleri fazlasıyla rahatsız edecek.

Bu nedenle acilen önlem almak gerekiyor. Bu önlemlerin başında ise ısı yalıtımı geliyor. Çünkü ısı yalıtımı ile yakıt harcamalarında ortalama yüzde 50 tasarruf sağlanıyor.

Isı yalıtımı eksik olan binalar yüksek faturaların yanı sıra sağlıksız yaşam koşullarının da sorumlusu. Isı yalıtımı, evlerde ısı transferi sonucunda oluşan yoğuşmanın (terlemenin) neden olduğu küflenme, siyah leke ve mantar oluşumunu engelliyor. Rutubet ve nemden kaynaklanan hastalıkları önlüyor.

Üstelik tüm bu yararlarına karşın ısı yalıtımın getirdiği maliyetin payı, bir binanın toplam maliyeti içinde sadece yüzde 3–5 arasında değişiyor ve sağladığı tasarrufla birkaç yıl içinde amorti edebiliyor. Üstelik ısı yalıtımı yaptırarak daha az fosil yakıt tüketiyor ve daha az atık sera gazı oluşumu ile hava ve çevre temizliğine aynı oranda katkıda bulunuyoruz.

Mantolama olarak adlandırılan dıştan ısı yalıtımı uygulaması yaptırmaya karar verildiğinde en kritik nokta seçilecek ürünlerin bir paket sistem olması. XPS Isı Yalıtım Levhalarının paket sistemlerini tercih etmek ise büyük avantaj sağlıyor. Yüksek teknoloji ürünü XPS Isı Yalıtım Levhaları, diğer ısı yalıtım malzemelerine oranla detaylarda daha ince uygulanarak aynı ısı yalıtım değerini, aynı kalınlıkta uygulandığında da daha üstün ısı yalıtım performansını sağlıyor.

Dona karşı dayanıklılığı sayesinde bina dışında sıva çatlağı gibi oluşumları, bina içinde ise küf ve rutubet oluşumunu engelleyerek, binanın bakım ve onarım masraflarını azaltıyor. Dış hava koşullarına dayanıklılığı sayesinde yalıtım performansını bina ömrü boyunca koruyor ve tasarrufa imkân sağlıyor.

Hangi paket sistemin seçileceğine karar verildikten sonra, uygulamacı firma ile birlikte yalıtım malzemesinin kalınlığının belirlenmesine sıra geliyor. Isı yalıtım levhasının kalınlığı mantolama yapılacak binanın bulunduğu iklim bölgesine göre bazı hesaplamalar ile tespit ediliyor. Örneğin İstanbul için 3 cm XPS’li mantolama paketleri uygun olurken, İç Anadolu’da 5 cm’lik XPS’li mantolama paketlerinin tercih edilmesi gerekiyor.

Kış ayları boyunca enerji fiyatlarında yaşanabilecek artışların doğalgaz faturalarına yansımasını istemeyenlerin bu dönemi çok iyi değerlendirmeleri gerekiyor.

Dıştan ısı yalıtımı uygulamalarının aşırı soğuk ve yağışlı günlerde yapılamadığını hatırlatan XPS Isı Yalıtımı Sanayicileri Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Durmuş Topçu, şu an ısı yalıtımı yaptırmanın tam zamanı olduğunu vurguluyor.

Etiketler: