Kriz ve Yerli Parke Sektörü

06:31 / Gönderen Melih /


Şık görünümüyle evlerin ve işyerlerinin zeminine estetik bir hava katan ve insanların vakitlerinin çoğunu üzerinde geçirdikleri parkede, sektör büyüklüğü 1 milyar dolara koşarken kriz yerli üreticilerden çok ithalatçıları vurdu. Daralmanın yaşandığı sektörde, fiyatının makul olması nedeniyle yüzde 50′nin üzerinde oranda laminata kayılırken, masif ve lamine kullanımı da azalıyor. Yeni teknolojilerle beraber renkli ve boyalı parkeler ön plana çıkarken, görsellik de parkede önemli unsurlardan biri haline geliyor.

YERLİLER ETKİLENMEDİ


Parke Sanayici ve İşadamları Demeği (PARSİAD) Başkanı Sebahattin Şensoy, inşaat sektöründeki daralmanın parkeyi de etkilediğini aktararak, “Sektör genel olarak daraldı ancak ithalatçı firmalar yerlilere göre daha fazla zorluk yaşadılar. Yerlilerin bu dönemde ithalatçılardan pazar payı bile aldığını söyleyebiliriz. Çin ürünleri de kriz darbesi yedi” dedi. Sektörün Türkiye’de 1 milyar dolarlık büyüklüğünün bulunduğunu ifade eden Şensoy, pazarın ucuz ve kolay döşenir ürün olması nedeniyle laminat parkeye kaydığını kaydetti. Şensoy, lamine ve masifin daha pahalı ve kaliteli olduğunu ancak pazarın yüzde 50′nin üzerinde oranlarda laminata kaydığını ifade etti.

Şensoy, inşaat sektörünün daralması nedeniyle yenileme alanından işlerin geldiğini aktaran Şensoy, şunları söyledi:”Durgunluk olsa da son aşamaya gelen inşaatlarda çalışmalara devam edildi. Teslim edilmesi gereken konutlarda parke kullanımı oldu. Son dönemde parkede yeni trendler de oluştu. Bunlardan biri boyalı parkeler. Laminat parkeler, üzerinde dekor kağıtları olan, desenler bulunan bir uygulama. Ama boyalı parkelerle değişik görüntü ve estetik elde edilmesi sözkonusu.”

GÖRSELLİK ÖNE ÇIKIYOR

İthal parke satıcısı Bahar Parke’den Hüseyin Kaça da, sektörde durgunluğun yüzde 40’lara kadar geldiğine kaydederek, şöyle konuştu: “İthalatçılar olarak daha fazla etkilendik. İnşaat sektöründeki durgunluk sektörü çok etkiledi. Yenilemeden de çok pay alamadık. İnsanlar genelde parkelerine cila yaparak idare ediyor. Yeni ürün döşenemiyor. Parkede fiyatlar laminatta 12-20 TL arasında. Lamine ve masifin metrekare fiyatları ise 20-60 Euro arasında değişiyor. Teknoloji değiştikçe de ürünlerin görsellikleri öne çıkıyor. Kaliteden çok görselliğe önem veriliyor.”

Kaçar Orman Ürünleri Kurucusu Kenan Kaçar da, alım gücünün zayıf olması nedeniyle Türkiye’de daha çok ağacın fotokopisi olan laminat parkenin tercih edildiğini belirterek, laminat parkede sektörün Çin malları tarafından istila edildiğini, sektörde dört yerli fabrikanın talebin yüzde 10′unu karşıladığını geriye kalanın ithal edildiğini kaydetti

Hürriyet

Etiketler: